tisdag 22 december 2009

Intagningsserie


Den här var med i min ansökan till GK. Egentligen är den ganska tråkig och olik det sättet jag brukar teckna serier på. Tycker inte om så mycket när det är en sak som repeteras hela tiden.

Men den är i alla fall tänkt att fungera på det viset att även om ingen annan gillar det man gör så är det kanske ibland ändå någon som gör det. Och är man ensam om det så ska man ändå hålla peppen uppe. Jag tror det är viktigt. För om inte du själv tycker om det du gör - vad det än är - så finns det ju ingen anledning till att göra det.

Serien är baserad på flöjtspelare i pissetunneln i Göteborg och en Against Me!-låt. Eller ja. I slutet på en Against Me!-låt viskar dom just "It sounded good to me". Jag tycker det låter så koolt, som en tröst på något sätt. Ni borde kolla upp Against Me! om ni inte redan gjort det.

I övrigt så jobbar jag med en grej som eventuellt förhoppningsvis kommer bli en webcomic. Som kommer komma någon gång i månaden. Det är inte jag som kommer skriva manus, och vi har inte kommit speciellt långt. Försöker komma fram till hur huvudpersonen ska se ut. Hoppas det blir något av det.

Nu över jul kommer jag försöka skissa en massa i mitt dyra skissblock, så det kommer nog antagligen bli en del skissiga bilder i veckan och framåt tills skolan börjar. Kanske visar upp lite gamla (och nya) foton när jag tycker det ska bli lite mer färg i den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar