fredag 22 januari 2010

Royal Rumble!!!

Jag har ett band. Royal Rumble. Vi spelar sportig Hardcore, och vi har precis fått tag i en replokal! Hur som helst, man behöver ju någon form av logga om man ska spela punk, så man kan spraya den över allt. Jag är väldigt förälskad i Black Flags logga, och ville göra något liknande. Deras är ju en stiliserad vajande flagga tänkte jag att vi borde ha en stiliserad kungakrona. Royal Rumble. Svart så klart, och upp och nedvänd eftersom vi hatar kungahuset!


Inte helt säker på fonten, men jag tycker själva kronan är skräckinjagande. Kan nog bli en kool stencil!

Vi spelar i sommar på "ANGER MANAGEMENT" i slutet av juli. I Stockholm..!

Här är resten av banden hittills:

CRUEL HAND (us)
MILES AWAY (aus)
THE CARRIER (us)
BRUTALITY WILL PREVAIL (uk)
HÅRDA TIDER
CONFRONTO (bra)
LET ME OUT
COMMITMENT CREW
ROYAL RUMBLE
PLAYED OUT!

3 kommentarer:

  1. Fuck yeah!

    Jag tycker absolut du ska byta typsnitt. (Tahoma eller vad det är du har använt bara skriker internetinternetinternet.) Du borde göra det själv. Skära ut bokstäverna så de ser så där gött hackiga ut som kronan. (Jag skulle nog testa att vända på kronan och sätta texten under också..?)

    SvaraRadera
  2. Jag tog bara första bästa typ, heh, men ja. ska testa skära till egna också. Testa lite olika.

    SvaraRadera
  3. Hej! Ser bra ut med logotypen. Jobba kanske mer med fonten. Skulle nog testa och ha den i kronan i vitt... Så då är texten i den grafiska formen och det blir enklare att göra den schablonmässigt.

    Lycka till!

    SvaraRadera