torsdag 11 februari 2010

Broken Flowers

Idag blev det tredje trycket färdigt för min del. En illustration från Broken Flowers (lysande film) där Bill Murray chillaxar i en track suit en stor del av filmen. Jag hade först tänkt mig en bild med rutmönstret från hans golv på filmomslaget, men valde sen en scen där han sitter i profil på en gammal ölback. De två till vänster är i rätt format, den till höger är ett testtryck:


Det är ett så kallat träsnitt, man karvar i hundra år i en träbit och trycker det sedan på ett papper. Lite som potatistryck, fast med trä. Ni fattar.


Så här blev han! Jag tycker man ser tydligt att det är han och vilken film - förutsatt att man sett den. Vilket var bra i och med valet av teknik - det är en tydlig grej med den svarta track suiten och plåstret på pannan.



Jag gjorde ett exempel i Photoshop på hur jag tänker mig att jag vill ha det sen, med gula ränder. Tycker det ser fett ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar