onsdag 10 mars 2010

Mega Man och hans glada gäng!

Tittar igenom en mapp jag har på datorn jag döpt till "div projekt". Där hittar jag just... dicverse projekt. Ofärdiga och färdiga. Här är en gammal bild. Det är en grej jag gjorde som är baserad på ett tevespel som heter Mega Man - där alla gubbar heter någonting som representerar deras vapen följt av "man". Typ, en eldrobot heter Fire Man.

Hur som helst. Jag kom på den briljanta idén att göra Man Man, en asmanlig robot som svävar omkring på en robotfåtölj, dricker öl och är jävligt gubbig.


Sen fortsatte jag, gjorde en tjejrobot som blev asful, gjorde en spoof på ett annat spel som heter Half-Life där man spelar som en gubbe som heter Gordon Freeman (Free Man) och en Bat Man, well ja. Det är egentligen bara Man Man som är riktigt rolig. Men det vore ju inte schysst att utelämna de andra.

1 kommentar:

  1. den här var fantastiskt rolig! FREE MAN och framförallt MAN MAN är övergjutna! :D

    SvaraRadera