fredag 5 mars 2010

Stubbskogen

Jag fick en idé igår. En skog med bara stubbar. Jag tror i och för sig det kallas kalhygge. Jag har en kofta med stubbar på och tänkte att det är ändå rätt fint med stuubbar och man borde göra något med det.


Det kanske vore fint att göra ett screentryck (!!!) av det, med en tjock smetig färg:



Får se om jag kan använda mig av det på något sätt. Har en tanke på att man kan använda det i min portfolio också, men då kommer jag bli tvungen att ta en annan riktning med den. Jag tänker att detta skulle vara första bilden i en rymdserie med ryskt perspektiv från 60-talet typ. Där en förklarande text berättar att kapitalister sålt av alla skogar och att man nu ska ge sig ut i rymden.

Blir det så så måste detta såklart göras i sten och med fler färger. Det finns ingen hejd på möjligheterna..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar