torsdag 22 april 2010

Lekparken

Har börjat lite med vattenfärg. Igen kanske man ska säga. Sådant gjorde man ju när man var liten. Men jag fick ett plötsligt sug efter det idag, och som det känns nu kan jag fortsätta göra sådana här bilder i en evighet. Tror detta till slut kommer bli min artist book.

Får inspiration från olika ställen, bland annat Scott C och My Milk Toof. Men jag kom på idén efter varit ute och sprungit nu de senaste dagarna, att jag vill göra bilder från där jag bor. Bergsjön. Så det kommer nog bli en bildserie från att jag lämnar lägenheten till skogen och hem igen. Här är en lekplats jag springer förbi:


Det är egentligen den andra bilden jag gjorde. Tycker molnet längst till höger ser så skojigt ut när det kissar på sig. Björkarna blir också rätt fina med snabba penseldrag.

Måste köpa bättre penslar för övrigt.

1 kommentar:

  1. "Tycker molnet längst till höger ser så skojigt ut när det kissar på sig."

    du är så fin, kompis.
    <3

    SvaraRadera