måndag 18 januari 2010

Murray

Idag påbörjade jag det superstora projektet jag nämnt tidgare. Ska förklara mer i veckan, men just nu får det här duga. Det här är ett snabbt experiment med hur Bill Murray ser ut som klippgubbe. Från filmen Royal Tenenbaums.


Tanken var att han spelar någon sorts doktor i den filmen och jag ville experimentera med hur hans porträtt skulle se ut som Rorschack-mönster (stavas?) så jag testade först att klippa ut honom såhär. För att få en symmetrisk mall.

Ska se hur jag ska göra sedan, om jag ska scanna in och invertera färger eller om jag ska testa en annan ingång till det hela. Kommer nog på något.

Detta är för övrigt det 100:e inlägget i den här bloggen, trodde det skulle vara något mer spektakulärt. Mjuhu. Jag ska göra en bild för att fira det hela, kanske göra något interaktivt som alla kan få vara med på. Något blir det!

2 kommentarer:

  1. BÄST!!! Det här gjorde min dag! Jag vill köpa en sådan klippdocka. :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag vet inte vad jag skulle ta för en sådan bara, hah. Men klart du skulle få göra det!

    SvaraRadera