fredag 19 februari 2010

Bygget

Under veckan har jag och Steve renoverat lite i hallen. Det här är ett blogginlägg om vår resa:


Hallen var fult tapetserad, men främst hade tapeterna släppt för de som tapetserat hade antagligen använt sig av det billigaste av billiga tapetklister. Man kunde dra av stora delar, men vissa satt hårt fast, så då tog man spateln. Under den fula tapeten fanns fina tapeter med blommor, vi var ledsna att se dom åka.

Fanns även gamla röda tapeter! De var under blomtapeterna, som blomtapetens kött tänkte jag.

Här är bevis på att jag faktiskt arbetade. Jag förstår om det är svårt att koncentrera sig på de fula skåpen, men det är alltså de jag vill visa upp. Så här såg det ut innan.


Steve hade varit i skolan och hämtat em min screenram. Innan har han belyst med en medaljong, samma medaljong ni kan hitta på Fredrik Ståhls skivomslag! Så när han blir känd kommer vår hall bli minst lika känd, eller i alla fall lika creddig. Sen kommer copyrightpolisen och tar oss.
Vi hade målat allting i vinrött! Först tänkte vi ha medaljongerna i en annan röd färg, men bestämde oss snart att de skulle vara lite smutsigt gula, typ som GULD!


Så här blev det till slut. Bilden är från när Steve skruvar fast det sista handtaget på en lucka. Ser ut som en orientalisk cirkus lite. Men fint och hemtrevligt!

4 kommentarer:

  1. fyfan, vad fett ni har gjort det. hoppas jag får se det i vårt fysiska jordeliv snart med. hej då mvh babar

    SvaraRadera
  2. det gick ju galant! fint!

    SvaraRadera
  3. Ja!
    Och helt evil du har blivit!

    SvaraRadera