söndag 28 februari 2010

Näsblod

Ett gammalt stentryck jag glömt bort att jag hade målat. Heh. Vi hittade stenen när jag skulle slipa en massa sten till min portfolio, då tyckte läraren, Jim, att vi skulle trycka denna. Han var så sjukt peppad på det här motivet. Jag var det inte. Men tänkte att jag ändå ska visa upp och skriva lite vad jag tycker om det.



På det stora hela tycker jag inte om denna så mycket. Men på laveringen nertill tycker jag det är lite koolt hur färgen har blivit och smetat ut sig. Tror man kan experimentera med sådant i andra bilder och det kan bli rätt häftigt. Jim tyckte om att bilden var snabb och "kraftfull" - jag kan hålla med om det lite ändå. Det kanske växer på en. Jag vet inte.

1 kommentar:

  1. Härligt att se dina grejer! Roligt att du visar äldre saker.

    Hoppas allt är bra med dig! Imorgon ställer jag ut på Glassfabriken.

    Take care och fortsätt med dina fin-fina uppdateringar - de inspirerar.

    //LINA

    SvaraRadera