fredag 5 mars 2010

Mad dogs of glory

Har börjat med min portfolio. Med en bild jag inte ens kommer använda i slutändan, hah. Men jag kom på det efter jag ritat på stenen att jag ska göra om den, men eftersom det tar pisslång tid att slipa om och fixa till nya stenar så tänkte vi "oh well, vi testar lite färger och hur det blir". Så här ser "master"-bilden ut:


Det är på temat "Rymden", och detta handlar lite om Laika, vars familj kollar upp mot den nakna rymden när hon åker iväg. Ganska hårt. Men ja. Jag får inte riktigt rätt känsla av denna, så jag ska ändra kompositionen, ha en måne bland annat. Den riktiga bilden kommer vara jättesvart.

Så här ser det ut på de två andra stenarna jag kommer ha som färgstenar sedan:


Man måste lägga i en speciell svart färg först, för annars oxiderar det och stenen går inte att använda. Men tänk i era huvuden att den till höger ska vara lite rödaktig och den till vänster sandgul. Typ ockra. Om ni trycker på bilderna blir de större! Då kan man se de olika skiftningarna i laveringen, den är rätt kool. Jag tycker dessa två stenar är rätt schyssta, ser ut som något annat.

Ibland är det tur att man gör saker man inte vill göra egentligen. Man kan få tuffa resultat.

Medan jag fikade så smög Jim ut och tryckte alla mina stenar!!! Helt sjukt. Men det gjord han. Dessutom tryck på OH-papper, så jag kan passa in med olika färger sen. Så här ser det ut:



Återigen så tycker jag de bilderna som inte är figurativa har något koolt över sig. Jag brukar inte peppa abstraktioner annars så mycket. Men ja. Det är något med detta. Svårt att förklara VAD men det är NÅGOT.

Det här är i alla fall det jag sysslat mest med i veckan, förberett, skissat, tänkt och pysslat. Så det har inte blivit så många uppdateringar. Men imorn tänkte jag rita lite smågrejer för att stilla veckans tomma blogguppdateringar.

Stay tuned och stay kool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar