torsdag 18 mars 2010

Rymden!

Äntligen!!!

Efter noga övervägande kom jag fram till att bilden med rymdhunarna inte ska vara med i min portfolio. Jag satte mig ner och tänkte ut en bättre rymdbild med hundar och skissade fram det. Ritade dom på en sten, gjorde något fel i framställningen av bilden så allt blev svart.

Men jag hade en annan rymdbild på lager som jag körde på istället för jag vart så trött på hunduslingar. Det är en astronaut/kosmonaut som är och studsar omkring i ett bergslandskap och ser ett UFO. Jag gjorde sju stycken sådana här. (två stycken provtryck som faktiskt blev bra för att vara provtryck.)

Älskar färgerna och att det ser retrorymdigt ut. Marken fick en fin karaktär med allt det svarta från det svarta trycket som gör den mer än bara platt. Så gillar jag när det är lite misspassat. det är kool!

Någon gång ska jag göra en bildserie så man förstår vilket slit och stånk det är att göra sådant här. Men det är alltså detta jag sysslat med på senaste och anledningen till att det varit dåligt med uppdateringar i bloggen. Det kommer nog vara lite så den närmsta tiden. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar