onsdag 17 mars 2010

Gammal illustration

Vi var i Malmö idag med klassen. Kollade på mördande tråkig konst i olika museer. Men jag träffade även lite vänner på Malmös olika gator och torg. Bland annat Hanna (Hej Hanna!) som prenumererar på den här bloggen. Det kan säkert ni andra också göra, men jag vet inte hur. Hon sa en väldigt insiktsfull och sann sak om mig blogg. Och det är att jag mest ursäktar mig hela tiden. Det håller jag med om. Får bli ändring. Mer pepp!

Det har varit pinsamt tyst här ett tag nu. Håller fortfarande på med tunga stenar, går långsamt. Har bestämt mig igen för att göra ett nytt hundmotiv. Tredje gången gillt. Den här gången blir det två små hundar och lite berg.

Jag har ritat upp ett annat motiv på rymdtemat. Det är en astronaut/kosmonaut på en främmande planet med massa trianglar på. Flippigt. Ska försöka göra lite tryck på den imorn.

Nog om det.

Här är en gammal bild jag gjorde till en spelning i Jönköping:


När det handlar om Jönköping ska man alltid försöka få med så mycket upp-och-nedvända kors som möjligt, gärna präster och blod också. För det är mest punk. Jag gillar bilden. Mest nöjd är jag med handen, den ser ut att verkligen gripa tag och slita av halsen med den lilla fruktkniven.

Imorn blir det mer bilder, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar