fredag 12 mars 2010

Rymdhundarna

Så var den då äntligen färdig. Första bilden i min kommande portfolio. Det är kanske inte riktigt rättvist att visa upp det på det här sättet eftersom det ser typ ut som en dåligt målad akvarell typ, heh. Men jag gillar det lite snabba, ser lite ut som tusch.

Efter mycket velande fram och tillbaka har jag bestämt mig för att jag ändå tycker om bilden lite. Har svårt att bestämma mig för sådant ibland. Men jag är ju medveten om att det snarare är en teknikuppvisning än en asbra bild.

Jag gillar färgerna. Tänkte först att det var alldeles för mörkt, men det känns nu så här i efterhand ganska kompromisslöst att göra den så mörk, att kladda över svart på de få ljusgula partierna och leka med abstrakta mönster och föreställande. Även om det kanske inte är helt uppenbart att det är hundar i förgrunden.

Det blev en upplaga på fem.

Det var ett jäkla gissel att trycka med sten. Men nu känns det som att jag kan det och kan säkert slänga ihop de resterande tre bilderna relativt fort. Nästa bild kommer inte vara lika "våldsam" i sitt uttryck som denna, tänker en ganska lugn månvandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar