fredag 21 maj 2010

Oh, M

Viktor hittade mig på internet en dag. Var peppad på att jag ritar och bad mig rita en grej till hans kommande skivomslag. Det tyckte jag lät kul. Han ville ha sådana däringa gammedags ljuslyktor. Det hade jag väldigt svårt att göra något vettigt av, jag tror jag kanske gjorde trettio stycken innan jag kom på att det fan blev skit av allt.

Så jag gjorde porträtt istället, här är första utkastet. Den första tycker jag påminner lite om Foals första skiva Antidotes. Lite läskig men ändå rätt go:

Den andra är mer som en seriefigur. En snabb skiss, det ser man för jag inte suddat ut alla linjer än. Men man kanske kan använda den till något också.
Skolavslutning imorn. Det känns bra. Blir mycket teckningar i sommar känner jag på mig nu när jag inte har tillgång till någon litografipress. Men det är fett också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar