fredag 3 december 2010

Julminne

Det här är gjort till en kalendergrej på internet. Jag tänkte skriva lite tankar kring det hela. Texten under bilderna är den text som hör till själva bilden:




Jag hade berättelsen klar för mig som jag oftast har och delade sedan in det i rutor, hur jag ville ha det. Sedan skissade jag upp rutorna på ett annat papper, jag var ute efter något som vid första anblick är väldigt muntert.

Jag vet inte hur många av er som minns den serien jag gjorde åt Babian. Det var min första riktiga serie som jag verkligen jobbat igenom på ett sätt som har kommit att följa mig lite. Jag har återgått till sådana dära "random text"-mojer som kommer in. Hmm, typ som pilar som förklarar något i bilden. Tycker det ser rätt kul ut och ger en extra dimension. Men också som utfyllare. Skulle kanske blivit tomt annars tänker jag.

Sen försöker jag alltid variera mina bilder så mycket jag kan för att undvika "talking heads". Tänk Rocky.

Sen så är det ju tidshopp i den här också, något jag aldrig gjort innan. I mitt huvud förefaller allting ganska logiskt. Men jag vet inte. Vad tycker ni? Ett försök i alla fall till att få en parallel berättelse.

Så. Det är julens serie från mig. God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar