torsdag 2 december 2010

Spökstad

Jag har bestämt ordningen för alla bilder nu. Så som de ska sitta på utställningen om en vecka (tiden går!), och den här kommer vara sista bilden av sju. Ska göra den bilden som kommer vara först på måndag/tisdag nästa vecka.

Så har jag också formulerat vad allt handlar om på några få rader. Jag förstod det inte själv först, men sen var det rätt uppenbart när jag tänkte kring det. Och det känns som en bra grej att ha gjort. Jag tänkte när jag är färdig med sista bilden ta kort på alla och avslöja vad allt handlar om. Som en julklapp lite!

Den här då. Först och främst så är färgerna inte sig riktigt lika i datorn som på riktigt märkte jag i inscanningen. Vissa hustak är gröna, men ser typ blå ut.

Annars vet jag inte vad jag ska säga. Jag är rätt dålig på att rita hus. Lite dålig fantasi typ, blir mest höghus med lite random fönster. Men färgerna lyfter det en del. Så känns det lite sentimentalt sådär med två figurer sedda bakifrån på ett hustak, men jag gillar det lite ändå. Kunde ju varit någon äcklig solnedgång och strand och skit.

Nåväl. Imorn uppdaterar jag med min nya serie jag ritat. Den har varit färdig en vecka, men jag får inte visa den förns imorn. Så det kan man ju se fram emot också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar