onsdag 26 januari 2011

Skördetiden är världens slut

Jag satt uppe till halv fem inatt för att redigera färdigt den här filmen. Jag gllar inte så mycket med själva filmandet, men tycker desto bättre om redigeringen, och ju mer jag filmar desto mer redigering kan man göra. Så ja. Man får stå ut ibland.

Idén till filmen fick jag från huvudsakligen två källor. Dels filmen Pontypool som handlar om en radiostation som sänder radio underen zombieinvasion, den är riktigt spännande och bra de första två tredjedelarna. Men sen när man får se alla zombies blir den inte lika kul längre.

Så då bestämde jag mig för att göra något liknande, men med förankring i Sverige och Göteborg. Sen har jag lyssnat en del på Buck 65 på senaste tiden och refererar ganska friskt till låten "Zombie Delight" i filmen. Just den låten står även som inspirationskälla.

KLICKA HÄR FÖR ATT SE SKÖRDETIDEN ÄR VÄRLDENS SLUT.

Så här när jag är klar med alltig är det vissa grejer jag skulle vilja göra om. Eller i alla fall testa alternativ till. Till exempel som att filma Gustavs ansikte (tanken med att inte göra det var för övrigt att det ska skapa en sorts späning kring vem han är och varför han riktat kameran helt fel). Samt att musiken kanske ligger lite högt i bakgrunden. Men när jag testvisat den för några personer verkar det som att det inte var något som man tänkte på.

Det känns kul att ha fulföljt min idé och att göra allting original. Det vill säga inte ta musik från nån artist och sitta och pussla med det mesta själv. Har lite andra videoprojekt på gång, som jag hoppas kan bli verklighet snart.

2 kommentarer:

  1. Tack tack!

    (Nu när jag läser min text är det massa hemska stavfel, dumma macdator)

    SvaraRadera