måndag 24 januari 2011

Trångt i kistan

Det blev ett missöde med förra inlägget. Youtube gillar inte att man har musik i en film från en världsartist, spelar ingen roll om de är döda eller inte.

Nåväl. Det var en kille som kontaktade mig för väldigt längesen om att han gillar min stil och ville ha en tatuering gjord av mig. Eller ja. Motivet då. Något om "dödssynd". Jag får sådan panik av sådant. Visst, jag håller med om att mina bilder kan ha ett mörkt stråk över sig, men... döden!?

"Dödssynder" känns så himla Top Model. Men sen kom jag på at jag under åren alltid gillat att göra spattiga kistor, med eller utan kors. SÅ jag gjorde två förslag:





Och ett snabbt förslag på hur det skulle kunna se ut. Jag tänker att man vill göra det ganska stort. Kanske inte just på den vridningen på armen (allvarligt talat går det inte att söka på Google längre nu när alla i hela världen är tatuerade och allt man vill ha är en rak arm utan massa grejer på).



Hade jag inte redan haft massa tatueringar hade jag nog kört på något sådant här ganska minimalistiskt, lite åt "art brut"-hållet.

TRYCK HÄR OM DU VILL VETA VAD JAG MENAR MED ART BRUT.

Farligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar