måndag 14 mars 2011

Artist Book utan titel



Så här blev den då. Nitton bilder, originalträsnitt packade i en liten bok utan titel med ett helt vitt omslag med svart rygg. Känns sofistikerat på något sätt. Alla bilderna har inte visats i bloggen.

Jag hade någon sorts tanke om att genom att träsnitta kändisar, scener, filmer så skulle jag "skala bort"/"tälja bort" det mest utmärkande så bara kärnan av det hela finns kvar. På vissa bilder fungerar det väldigt bra. Man ser inte riktigt vad som är vad eller vem som är vem, det är inte heller alltid uppenbart att det är filmer bilderna är tagna ifrån.

Jag tror det är det man vill åt som skådespelare, att lägga egot och poseringen åt sidan och porträttera en karaktär. Jag tycker många ännu behöver lära sig hur, men det här blev på något sätt mitt försök att lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar