måndag 14 mars 2011

Shannyn



Shannyn Sossamon. Hon är mitt Hollywood crush om jag måste välja. Hon väljer ganska dåliga roller och får ofta spela någon som knarkar väldigt mycket och har för det mesta varit med i rätt dåliga filmer. Förutom den här som är en indiepärla som heter Wristcutters: A Love Story, som handlar om livet efter döden för alla de som tagit livet av sig. Känns som ett tema jag brukar jobba kring, heh.

I den här scenen är det i alla fall så att någon sprungit bort och de letar efter den här personen. I filmen har himlen en jättefin färg just här, påminner om en stenlito lite. Kornig och ljusblå. Här är det mest svart som träsnitt. But still.

2 kommentarer:

  1. tusan vad duktig du är!
    har själv precis börjat latja runt med träsnitt, men än sålänge gåre inte så bra.
    vilket träslag och tryckfärg använder du dig av?
    skulle vara tacksam för lite tips och idéer :)

    hare gutt!

    SvaraRadera
  2. Oj, en kommentar!
    Tack så mycket!
    Mitt hetaste tips är att börja köra på MDF-board. Det är hårdare än tex linoleum och lättare än "vanligt" trä. Det här är karvat i MDF, det är bra för man kan skära åt alla håll utan problem.

    Jag minns inte vad färgen heter. Men det är litografifärg i alla fall. Den funkar bra. Men jag tror man kan köra med nästan vilken tryckfärg som helst, kanske inte vattenbaserad screenfärg.
    Jag tryckte även på ett papper man annars använder till litografier.

    SvaraRadera