onsdag 13 januari 2010

Blyertsväggen

Dagens seminarie gick ut på att vi skulle klottra i ett rum.


Jag vill inte klanka ner på andras uttryckssätt. Men folk är så himla präktiga på skolan, mysfascister, kristna och folk som bara gillar att göra fint för att det ska vara fint. Jag hatar sånt. Tycker det är smaklöst. Jag började rita i ett hörn, såg att någon gjorde en memorialbild av Michael Jackson med en vacker sten, porträtt och ett kors. När de tittade bort kladdade jag dit asmånga upp-och-nedvända kors.


Vi skulle i den här övningen lära oss att samsas om utrymmet. Jag stod i ett hörn nästan hela dagen och ritade och ingen vågade närma sig mig. Men när jag började bli färdig i mitt hörn gick jag över andras saker och ritade till olika saker, kroppar, ansikten och konstiga saker. Det var rätt kul.


Någon hade börjat på ett alfabet, där varje bokstav representerades av något som började på den angivna bokstaven. A = Anka, B = Banan, C = Cykel. Sjukt tråkigt. När det kom till U så ritade jag dit ett asatufft UFO. Tyvärr hade någon redan gjort T annars hade jag lätt ritat den som ett felvänt kors. (För att Satan är så kool och Gud är töntig.)

3 kommentarer: