tisdag 12 januari 2010

Deadtown Nothing

Den här veckan ha vi teckningsseminarie i skolan. Igår tecknade vi serier och idag håller vi på med stoffteckningar. Jag tänkte visa min serie nu och stoffteckningarna senare när jag scannat dom.

Vi skulle göra en serie på temat "min väg till GK". Skittråkigt. Jag blev egentligen inte alls nöjd, känns som att de första utorna inte hänger ihop med resten av serien. Men å andra sidan är det de serier jag inte blir nöjd med som uppskattas mest i slutändan.



Det handlar inte så mycket om själva skolan men mer om staden jag bor i för tillfället. Jag brukar annars jobba mycket längre med manus och bild, så det är därför jag får en ganska ofärdig känsla av den här. Men det kan säkert vara nyttigt att lära sig jobba lite snabbt också ibland.

3 kommentarer:

  1. Det finns vissa saker jag skulle vilja ta fasta på och utveckla. Vill göra en länngre grej av "Deadtown Nothing".

    SvaraRadera
  2. Haha, ballt. Man ser att du är du!

    SvaraRadera